پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272087
آينده نسل ما به دست معلمان است
تاریخ انتشار : 1403/02/12
نمایش : 69
امام‌جمعه فارسان گفت: نقش و جايگاه معلم و تأثيرگذاري که در جامعه دارد بر کسي پوشيده نيست، آينده نسل ما به دست معلمان است آن‌ها مأموريت حساسي دارند.
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار  پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، اظهار کرد: 12 ارديبهشت سالگشت‌ شهادت‌ معلم ‌انقلاب، علامه ‌مرتضي مطهري (ره) است که به روز معلم نام‌گذاري شد تا از اين قشر عظيم فرهنگي و خدوم تقدير شود؛ که از همين‌جا از  همه‌کساني‌ که در امر تعليم و تربيت نقش دارند تشکر و قدرداني مي‌کنم، به تعبير رهبر معظم انقلاب همه ما منت‌دار شما هستيم و عرض  خدا قوت و خسته نباشيد دارم، معلمان چشم‌وچراغ ملت هستند؛ بايد به آن‌ها توجه کرد و جايگاهشان را بايد بيش از اين‌قدر دانست.
 
وي افزود: يکي از کساني که در قبل انقلاب و بعد انقلاب در عرصه جهاد تبيين کم‌نظير بود، شهيد مطهري است، او با دقت تمام شبهات مختلف فکري و عقيدتي و فلسفي و اخلاقي که در آن روزگار جوانان مواجه بودند را شناسايي مي‌کرد و با استفاده از فرهنگ ناب قرآن و عترت پاسخ مي‌داد، هر جا مي‌ديد در گفتار و نوشتاري تفکرات غربي و شرقي را با اسلام مخلوط مي‌کنند، بالصراحه در مقابل التقاط‌ مي‌ايستاد، به‌خصوص تفکرات ليبراليستي و کمونيستي را عالمانه و منصفانه نقد و بي‌اعتبار کرد.
 
ملک‌پور تصريح کرد: شهيد مطهري، توطئه‌هاي فکري را شناسايي مي‌کرد و از بين مي‌برد، يکي از توطئه‌هاي استعمار که از دوران مشروطه شروع‌شده بود، تعليم افرادي بود به نام منورالفکر و روشنفکر که بتوانند با بيان و قلم و رفتارشان سياست‌هاي استعماري اسلام‌زدائي در مسير غرب‌زدگي را در ايران هدايت کنند، مردم مسلمان اما غرب‌زده باشند و همه تلاش اين‌ها اين بود که هويت اسلامي ملت را از درون از بين ببرند، در بينشان معمم هم بود.
 
 وي اظهار داشت: شما با نمونه‌هاي امروزي اين قشر کاملاً آشنا هستيد؛ در اين سال‌هاي بعد از انقلاب صحبت مي‌کنند. بودند و هستند و حرف هم زياد مي‌زنند. حاضرند کشور را دودستي تقديم غرب کنند. در اوج مبارزه با دشمن، چه اقتصادي، چه سياسي و چه فرهنگي از کنار پرچم کشور جعلي و متخاصم عبور مي‌کنند. حاضر نيستند پايشان را بگذارند که بگويند ما دوست آن تفکر هستيم. شهيد مطهري چهره واقعي اين افراد را بابيان صريح، قول سديد و روش قاطع خودش روشن کرد. جاي اين‌گونه جهادهاي تبيين در اين روزها خالي است.

امام‌جمعه فارسان  با اشاره به اينکه ما امروز در حال سپري کردن گام دوم انقلاب به سمت پيشرفت و تمدن سازي هستيم گفت: تربيت نسل جوان مؤمن انقلابي که لازمه پيشرفتِ تعهد محورِ مبتني بر ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي است و اين مهم صورت نمي‌گيرد مگر وقتي‌که غفلت‌هاي سال‌هاي گذشته که در تعليم و تربيت‌معلم تراز انقلاب اسلامي داشته‌ايم را با احياء دقيق دانشگاه فرهنگيان و تربيت و استخدام معلم تراز، جبران کنيم.

حجت الاسلام ملک پور با تاکيد بر اينکه ما معلم تراز اول کم داريم گفت: همه سعادت‏ها و همه شقاوت‏ها انگيزه‏اش از مدرسه‏‌ها مي‌باشد و کليدش در دست معلمين است.
 
وي گفت: تحولي که حضرت ‌آقا فرمودند، بايد در نظام آموزش‌وپرورش ما در ابعاد مختلف دنبال شود. اين جايگاه مهم و مؤثر در سعادت مادي و معنوي جامعه مورد طمع دشمنان است که در همين جريانات اخير مي‌بينيد که چگونه قصد داشتند جلوي رشد و کارايي اين مجموعه را بگيرند، حتي شده به‌عنوان خيرخواهي با اسنادي مثل ۲۰۳۰ بتوانند ريشه تعليم و تربيت ما را از بين ببرند اين کار را مي‌کنند.
 
حجت‌الاسلام ملک پور عنوان داشت: نقش و جايگاه معلم و تأثيرگذاري که در جامعه دارد بر کسي پوشيده نيست. گذشته از تعليم که تا عالي‌ترين مراحل آموزش فرزندان ما را همراهي مي‌کند، بخشي از تربيت را که والدين بايد داشته باشند معلم به عهده دارد. آينده نسل ما دست معلمان است. مأموريت حساسي دارند.
 
وي افزود: به اين تعبير حضرت آقا از نقش معلم توجه کنيد، فرمودند: «اگر بخواهيم يک تشبيه معقول به محسوسى بکنيم، ممکن است نقش يک سوزنبان در مسير يک قطار، کم‌اهميت به نظر برسد، ليکن مرگ و زندگىِ کاروانى که در اين قطار نشسته‌اند، به کار اين سوزنبان و دقت او بستگى دارد، اگر غفلت کند، فقط در حرفه و شغلش غفلت نکرده است، مسئله جان و سرنوشت يک مجموعه مردمى به او وابسته است. نقش معلم هم‌چنين نقشى است که خود معلمان بايد به آن توجه کنند.» يعني معلم سوزنبان اين مجموعه بشري است که مي‌تواند همه را به سمتي هدايت کند.

انتهاي خبر/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html